Thursday, October 15, 2009

Jamuan Hari Raya Surau An-Nur BSP(Zon A)

Majlis Jamuan Hari Raya Aidilfitri Surau An-Nur akan diadakan pada 18 Oktober 2009 (Ahad) bermula jam 6.30petang bertempat di Surau An-Nur BSP, No 45 Jln SP 4/16 Bandar Saujana Putra.Berikut merupakan atucara majlis jamuan tersebut yang telah dirancang oleh AJK Surau.


Aturcara Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri
Surau An-Nur Bandar Saujana Putra
18 Oktober 2009 (Ahad)

10pg – 6.00ptg : Majlis gotong-royong untuk memasak hidangan utama jamuan
(satay,nasi impit, rendang ayam, bihun goreng, roti john)

6.30ptg-7.00mlm : Ketibaan/Kedatangan ahli kariah dan para jemputan ke Surau An-Nur

7.00 – 7.15mlm : Solat Maghrib (berjemaah)

7.15 – 7.35mlm : Solat Hajat, Tahlil dan Doa Selamat

7.35 – 8.15mlm : Majlis Jamuan Hari Raya Aidilfitri

8.15 – 8.30mlm : Solat Isyak (berjemaah)

8.30 – 9.45mlm : Sambungan Jamuan Hari Raya Aidilfitri

9.45 – 10.00mlm : Bersurai

Menu Hidangan: Satay, Lemang, Nasi Impit, Bihun Goreng, Roti John, Aneka Kuih-Muih, Buah Durian & Tembikai dan lain-lain..

Majlis ini akan diadakan secara gotong-royong dan pot-luck. Segala sumbangan makanan dan kuih-muih daripada tuan/puan amatlah dialukan-alukan bagi menjayakan majlis tersebut.

Pihak PPBSP(Zon A) dan Surau An-Nur amat berbesar hati sekiranya pihak tuan/puan dapat menghadirkan diri bagi bersama-sama memeriahkan lagi Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri ini. Majils ini merupakan salah satu usaha PPBSP (Zon A) dan pihak Surau An-Nur untuk memupuk hubungan siratulrahim di kalangan penduduk BSP khususnya penduduk Islam disamping mengenali dengan lebih rapat lagi diantara satu sama lain.

Hidangan enak termasuk minuman dan makanan Melayu tradisional akan disediakan. Kita berharap semua penduduk BSP yang hadir dapat menikmati jamuan yang disediakan serta bergaul mesra diantara satu sama lain bagi memeriahkan lagi suasana perayaan kita.

No comments: